سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اتوکلاو آزمایشگاهی

نظر

 

اتوکلاو به دلیل کاربرد بسیار زیاد آن در مدل ها و طرح های بسیار گوناگونی ساخته می شود. اتوکلاو هم در مدل های صنعتی ساخته می شود و هم برای کاربرد های آزمایشگاهی .

اتوکلاو های صنعتی نسبت به اتوکلاو های پزشکی دما و فشار بالاتری را مهیا می کنند. و همانطور که از نامش پیداست بیشتر در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار و شکل ظاهری این اتوکلاو نیز با اتوکلاو های بیمارستانی و آزمایشگاهی متفاوت می باشد. در ادامه به بیان انواع اتوکلاو آزمایشگاهی خواهیم پرداخت.

اتوکلا آزمایشگاهی درب از روبرو : این مدل بسیار پر استفاده بوده و در اکثر آزمایشگاه ها از این مدل استفاده می شود. زیرا استفاده از آن بسیار راخت بوده و یک فرد عادی به راحتی می تواند از آن استفاده کند. این نوع اتوکلاو در ظرفیت های بسیار متنوعی تولید می شوند و از مدل های بزرگ آن در بیمارستان ها و از ظرفیت های کوچک آن در کلینیک ها و دندانپزشکی ها استفاده می شود.

اتوکلا درب از بالا : این مذل اتوکلاو به اتوکلاو دیگی نیز شهرت دارد و به دلیل کوچک بودن و قیمت مناسب کاربرد بسیار زیادی داشته و در اکثر دندانپزشکی ها و کلینیک های کوچک از این مدل اتوکلاو استفاده می شود. شکل ظاهری این مدل اتوکلاو شبیه زود پز خانگی بوده و درب دستگاه با پیچ هایی محکم می شود. این مدل نیز دارای تایمر و فشارسنج بوده که می توان فشار داخل دستگاه را مشاهده کرد.

اتوکلاو آزمایشگاهی

هنگام انتخاب اتوکلاو برای استفاده موارد بسیار متعددی در نظر گرفته می شود. یکی از این موارد مقدار وسایلی است که باید روزانه استرسل شوند ، باید اندازه دستگاه متناسب با وسال مورد نظر باشد تا حداکثر کارایی را داشته باشد.